Výměna oleje, brzdové a chladící kapaliny

Pravidelný servis a výměna motorového oleje bývá dosti podceňována. Přitom se jedná o důležitou věc, která může značně prodloužit životnost vašeho vozu. Pokud se výměna oleje odkládá, snižuje se mazací schopnost, olej se zanáší sazemi i nespáleným palivem. Motor se špatně promazává, čím se zanáší a zanáší se i mazací kanálky. Vše pak může v extrémním případě skončit i zadřeným motorem.

Motorový olej by se měl měnit od 8 do 20 tis. km dle typu motoru. Ani olej typu Longlife není nesmrtelný a jeho výměna by se neměla podceňovat.

Poradíme si s jakoukoli závadou na Vašem voze – výfuk, nápravy, čepy, poloosy, brzdy, tlumiče…
U motoru vyměníme olej, filtry, rozvody, spojku nebo provedeme jeho generálku.
  
Nádoby na pneumatické odsávání a vypouštění oleje
Podtlakové odsávačky jsou určeny pro rychlou výměnu motorového i převodového oleje. Podtlak v nádobě se vytvořípomocí tlakového vzduchu v rozvodu ( po dosažení dostatečného pracovního podtlaku se odsávačka odpojí a stává semobilním – na tlaku nezávislým pomocníkem). Olej o minimální teplotě 60 – 80 °C se odčerpává pomocí odběrových sond přes otvor po měrce oleje.

01

Výměna oleje

Úkolem každého oleje je především kvalitní mazání motoru. Díky kterému dochází ke snížení tření motorových dílů, které způsobuje ztráty energie a zvýšení mechanického opotřebení.
02

Chladící kapaliny

Díky správně chladicí kapalině zabráníte v usazování koroze v chladiči, přehřátí v letním období a naopak promrznutí v zimních měsících.
03

Brzdová kapalina

O pravidelné výměně brzdové kapaliny není pochyb, protože její životnost ovlivňuje spousta faktorů. U starší brzdové kapaliny dochází k poklesu bodu varu pod 230°C a při delším brždění vznikne vysoká teplota, která promění i malé množství vody v páru. To způsobí potlačení vlastností brzdové kapaliny.