Servis vozů v záruce
Nákup nového vozu a jeho servis jsou dvě zcela odlišné věci.
Neplatí, že tam kde jste nový vůz zakoupili tam ho musíte i servisovat. Bydlíte v Liberci a uvidíte pro Vás zajímavou nabídku na koupi vozu u prodejce z Brna. Auto tam zakoupíte, ale to neznamená, že musíte jezdit na předepsané servisní prohlídky do Brna. Můžete k tomu využít služeb prodejce stejné značky v Liberci nebo kdekoli jinde. Dokonce ani nemusíte využít služeb autorizovaného, značkového prodejce.
Bloková výjimka v podstatě znamená možnost koupit si nové auto kdekoli v EU, servisovat ho v levnějším neautorizovaném servisu a případě poruchy dílu na který se vztahuje záruka výrobce (např. akumulátor) nechat si tento vyměnit u jakéhokoli autorizovaného prodejce příslušné značky.
To samé platí i o zakoupení vozu kdekoli v EU. Můžete si auto, pokud je to pro Vás výhodné, dovést třeba z Říma nebo Bruselu.
Servisní prohlídky vozu v záruce výrobce
Jak už bylo uvedeno výše. „Bloková výjimka“ předepisuje, že v rámci rovného konkurenčního prostředí mohou servis během záruční doby vozu provádět i nezávislý servisní pracovníci a servisy. To znamená, že pokud jste před koupí nového vozu se svým starým jezdili do svého oblíbeného servisu v Marenicích, můžete v tom pokračovat i s novým vozem a to i během doby trvání záruky výrobce.
Porucha dílu v záruční době na který se vztahuje záruka výrobce
V případě, že se na voze, který je v záruce výrobce vyskytne závada kterou záruka pokrývá, musí ji vyřešit pouze autorizovaný prodejce-servis příslušného výrobce. Přestane-li tedy po roce fungovat akumulátor tak jeho výměnu vyřeší jakýkoli nejbližší značkový autorizovaný servis kde by měli akumulátor zdarma vyměnit. Není možné si akumulátor nechat vyměnit ve „svém“ servisu a pak požadovat na výrobci nebo prodejci vozu kompenzaci.